parents1

Κορυφαία θέση στην συνολική και ουσιαστική προσέγγιση της διαπαιδαγώγησης και εκπαίδευσης των νέων κατέχουν οι γονείς και η πυρηνική δομή της οικογένειας. Η οικογένεια ανέκαθεν καλείται και δύναται να αναδείξει και να λειτουργήσει καταλυτικά στην αξιοποίηση, ενδυνάμωση, τόνωση και έκφραση του δυναμικού των νεότερων μελών της.

Η ομάδα της Ανάδειξης με πλήρη επίγνωση της σημασίας και αξίας της συμμετοχής και συνδρομής των γονέων στην αποτελεσματική, επιτυχή και ολοκληρωμένη προσέγγιση των νέων διοργανώνει και στηρίζει τακτικούς κύκλους σεμιναρίων συμβουλευτικής, ψυχολογικής στήριξης και εκπαίδευσης γονέων. Οι απορίες και τα ερωτήματα είναι ποικίλα και η ομάδα των ειδικών μας μπορεί να συνεισφέρει στην επιστημονική και κατά τα σύγχρονα δεδομένα καλύτερη δυνατή καθοδήγηση και παραινετική, διαδραστική και εποικοδομητική απόδοση τόσο των γονέων, όσο και των νέων.

Τα προγράμματα Εκπαίδευσης Αποτελεσματικών Γονέων (ΕΑΓ) της Ανάδειξης σκοπό έχουν να διδάξουν στους γονείς την φιλοσοφία και τις επικοινωνιακές δεξιότητες που αφενός θα τους βοηθήσουν να βελτιώσουν την σχέση τους με τα παιδιά τους, όπως και με τους άλλους σημαντικούς ανθρώπους της ζωής τους και αφετέρου να μπορέσουν να διακρίνουν και να υποστηρίξουν την ιδιαίτερη ψυχολογία, όπως και τις κλίσεις των παιδιών τους. Η εκπαιδευτική προσέγγιση των γονέων εφαρμόζεται ήδη σε 48 χώρες από ευρύτατες πολιτιστικές και πληθυσμιακές ομάδες.

Συνοπτική Δομή Εκπαίδευσης Αποτελεσματικών Γονέων

1. Εισαγωγή στην έννοια του αποτελεσματικού γονέα. – Παράθυρο συμπεριφοράς. – Αναγνώριση ποιος έχει το πρόβλημα. – Θέσπιση στόχων ΕΑΓ.

parents4

2. Δημιουργία σχέσης με το παιδί. – Παροχή βοήθειας στο παιδί για να εκπληρώσει τις ανάγκες του. – Εκμάθηση δεξιοτήτων βοήθειας. – Αποφυγή εμποδίων επικοινωνίας. – Ενεργητική Ακρόαση. – Συνθήκες ενεργητικής ακρόασης.

3. Δημιουργία αποτελεσματικής σχέσης για την εκπλήρωση των αναγκών του παιδιού. Αντιμετώπιση μη αποδεκτής συμπεριφοράς. – Εφαρμογή ΕΓΩ – ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ. – Διάκριση ιδιαιτεροτήτων του παιδιού. – Διαχείριση των ιδιαιτεροτήτων του. – Το παγόβουνο των συναισθημάτων και αυτοεκτίμηση. – Τροποποίηση του περιβάλλοντος για την πρόληψη των συγκρούσεων. – Στάδια εκμάθησης.

4. Δημιουργία αποτελεσματικής σχέσης για την εκπλήρωση των αναγκών του γονιού. Αποφυγή μη αποτελεσματικής αντιμετώπισης. – Αποτελεσματική αυτο-αποκάλυψη γονιού.

5. Επίλυση συγκρούσεων αναγκών. Εφαρμογή Μεθόδου ΙΙΙ. – Η φύση της σύγκρουσης. – Η Μέθοδος μη ήττας. – Επίλυση προβλημάτων σε έξι βήματα. – Η Μέθοδος ΙΙΙ σε καταστάσεις που αφορούν όλη την οικογένεια. – Η Μέθοδος ΙΙΙ σε “ιδιαίτερα” αναπτυσσόμενα παιδιά και πολύ μικρής ηλικίας.

6. Επίλυση συγκρούσεων αξιών. Κατανόηση των συγκρούσεων αξιών. – Επιλογές στην επίλυση συγκρούσεων αξιών. – Οι κίνδυνοι της χρήσης εξουσίας. – Αυτο – αποδοχή.

7. Αποτελεσματική διαπαιδαγώγηση και συμβουλευτική. Κατανόηση δεξιότητας. – Ανάπτυξη δεξιότητας. – Εφαρμογή δεξιότητας. – Ανατροφοδότηση.

8. Follow up Εκπαίδευσης. Έλεγχος στόχων. – Αυτοαξιολόγηση. – Ενέργειες για να βελτιώσουν οι γονείς τις δεξιότητες της ΕΑΓ και τις σχέσεις τους.