intelligence3

Ο Τομέας Ψυχολογίας της Ανάδειξης επιλαμβάνεται την ενημέρωση του κοινού για την έννοια και την σημασία της ψυχικής υγείας, την αξιολόγηση της ψυχικής κατάστασης, την ψυχολογική υποστήριξη παιδιών, των κηδεμόνων τους και κάθε ενδιαφερόμενου μέλους, την περαιτέρω ανάπτυξη της προσωπικότητας των ενδιαφερόμενων μελών, την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των μελών και μέσω του επαγγελματικού σχεδιασμού και την συμμετοχή στο ψυχαγωγκό πρόγραμμα της ομάδας με την ενασχόληση των μελών με τις τέχνες.

Ειδικότερα, οι συμμετέχοντες στις δράσεις του τομέα αυτού εστιάζουν στις ακόλουθες δράσεις:

1. Ενημέρωση καθενός ενδιαφερόμενου για την έννοια της ψυχικής υγείας, τα διαθέσιμα εργαλεία, μεθόδους και δοκιμασίες για την διερεύνησή της και τη σημασία της έγκαιρης ανίχνευσης και αντιμετώπισης ψυχοπιεστικών παραγόντων και απειλών της ψυχικής υγείας,

2. Αξιολόγηση της κατάστασης της ψυχικής υγείας παιδιών και ενηλίκων με την εφαρμογή εξειδικευμένων δοκιμασιών προσωπικότητας, συναισθηματικής κατάστασης και άγχους,

creativity1

3. Εφαρμογή ψυχολογικών συνεδριών στα πλαίσια θεραπευτικής προσέγγισης ψυχολογικών προβλημάτων, όταν αυτό συστηθεί από το εξειδικευμένο προσωπικό και με την απαραίτητη συναίνεση των ενδιαφερόντων ή και των κηδεμόνων τους,

4. Ανάπτυξη προσωπικότητας των ενδιαφερόμενων μελών με ειδικό ενδιαφέρον στην επίταση της αυτογνωσίας τους, την εμβάθυνση των ενδοσκοπήσεών τους, τον επαναπροσδιορισμό των επιλογών τους και την απότοκη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους.

5. Διαμόρφωση και συμμετοχή σε ψυχαγωγικά προγράμματα βασισμένα στις τέχνες, όπως θεατρικές ομάδες και χορός, για την προώθηση κοινωνικών δράσεων και την προαγωγή της κοινωνικοποίησης των μελών εντός ομάδων που απαρτίζονται από άτομα με κοινά ενδιαφέροντα και εστιάσεις,

6. Παροχή επαγγελματικών συμβουλών και οδηγιών. Απώτερος σκοπός είναι η διευκόλυνση της επαγγελματικής επιλογής του νέου. Κεντρικός άξονας της παρεχόμενης συμβουλευτικής είναι οι ικανότητες και δεξιότητες του ατόμου σε συνδυασμό με την προσωπικότητα του ατόμου, δεδομένης της εκπαιδευτικής εμπειρίας και πορείας του, σε συντονισμό με τις επιθυμίες και επιλογές του και λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα και τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.